Stone Island

Sdílejte článek mezi své přátele!

Historie

Massimo Osti (zdroj: pinterest.com)

Carlo Rivetti, aktuální majitel Stone Island, pochází z rodiny s dlouhými vazbami na oděvní průmysl. V osmdesátých letech 20. století se však ve světě formálních oděvů rozvinul neklid a on se tak chtěl pustit do něčeho, co považoval za atraktivnější – sportovní oblečení. On a jeho sestra založili firmu – tvořivě nazvanou Sportswear Company. Prohledali Itálii, když hledali společnosti, které sdílely svou vizi inovativního oblečení. Objevili (a docela rychle získali) firmu C. P. Company. Samotný Stone Island byl však téměř náhodou koncipován: Massimo Osti – zakladatel a návrhář pro firmu CP Company, vytvořil novou tkaninu nazvanou Tela Stella. Tato bavlněná látka byla impregnována na obou stranách speciálními pigmentovanými pryskyřicemi v kontrastních barvách. Hotový oděv pak procházel prodlouženým praním, aby vybledly barvy a rozložila se hustota materiálu. Výsledkem byl nepromokavý větruodolný oděv, který vyzařoval výrazný vojenský pocit.

Massimo byl rozhodnut, že z látky Tela Stella něco vyrobí. Nemohl však najít způsob, jak to učinit pod hlavičkou CP Company, a tak se rozhodl, že vytvoří malou kolekci pouze sedmi bund. Za inspirace vojenské a námořní temátiky a originální látky Tela Stella si vybral kompas jako logo pro svou novou firmu –  tím se narodil Stone Island.

V dnešní době není Carlo Rivetti ani zdaleka jediným vizionářem značky Stone Island, jako byl dříve Massimo Osti nebo pozdější designér Paul Harvey. Sestavil si tým návrhářů, aby lépe osvojil svou nově získanou celosvětovou popularitu a rozmanitost svých fanoušků.

“Stone Island je něco jedinečného. Každý kus v kolekci má svůj význam. Sledujeme trh – snažíme se dělat to, co považujeme za zajímavé. Je to jakýsi klub mezi lidmi, kteří rozumí produktu, což není obvykle srozumitelné. Musíte být zvědaví a pochopit, že oranžová bunda není vždy oranžová bunda.”

Carlo Rivetti

Od poloviny devadesátých let se stala značka populární mezi anglickými casuals. Značku lze také vidět v mnoha chuligánských filmech, jako jsou Green Street Hooligans a The Football Factory. Za redakci Casuals.cz pevně věříme tomu, že jste si tuto značku oblíbili i Vy díky těmto kouskům kinematografie!

Nášivky

Zdroj: dikenlitel.co

Kromě nejkvalitnějších tkanin a konstrukcí je možná nejdůležitějším prvkem produktů Stone Island odnímatelný badge (nášivka), který se běžně nachází na levé straně oděvu, jedinou vyjímkou je kolekce Marina, která porušuje formu a vůbec nášivku neobsahuje, namísto toho volí tučný textový potisk. Existuje několik různých verzí nášivek, které označují různé aspekty značky. Standardním, nejčastěji uznávaným odznakem je žlutozelený odznak růžice kompasu (vlevo na obrázku). Až na přechod ze zeleného okraje badge na černý se ikonická nášivka od počátku značky nezměnila a je to pocta jak vojenské inspiraci značky, tak pocitu dobrodružství a průzkumu, který řídí výzkumník Osti.

Existuje celá řada jednobarevných odznaků (ve středu na obrázku), které byly původně používány pro kolekci nazvanou Ghost Pieces: s plně tónovanými vzory v různých barvách, včetně černé, červené a bílé. Byly koncipovány jako druh moderního maskování, zatímco se stále udržuje nezaměnitelná estetika Stone Island. Nedávno byl použit tónovaný černý odznak pro označení výrobků z kolekce Shadow Project: kombinace odborné znalosti tkanin společnosti Stone Island s futuristickými návrhy firmy Errolson Flynn společnosti ACRONYM.

Odznak White Compass (na obrázku vpravo) se nachází na počtem kusů
limitovaných výrobcích, často označované kolekci jako “Champagne Pieces” kvůli barvě odznaku. Tyto bundy často používají ještě více inovativních látek a konstrukcí, které mohou být vytvořeny pouze v malých množstvích a jsou často kvůli omezenému charakteru jejich výroby označeny vyšší cenovou hladinou než u normálních kusů. Je samozřejmé, že se toto oblečení jednou stane (a pomalu už stává) sběratelským kusem a nebude vůbec jednoduché jej pořídit!

Technologie

Popularita vedla k pokračování inovací a výzkumu, které designér Massimo Osti zahájil už před lety. Stone Island si udržuje pověst použitím neobvyklých a technologicky pokročilých látek a povrchů. Zmínili bychom některé nedávné příklady:

  • David-TC: japonská polyesterová / polyamidová tkanina s hvězdicovitými jádry z vláken, je barvena za extrémního tlaku a teplot (130 °C), drasticky mění složení a strukturu tkaniny, vytváří tak pocit luxusu při nošení. Během procesu výroby jsou impregnačními materiály produkty ošetřeny proti povětrnostním vlivům a dále zlepšují jejich praktickou funkci.
  • Nylon Metal: nylonová vlákna s nepravidelnou strukturou, připravená na komplikovaný proces dvojitého barvení, aby byla vytvořena látka, která má vysoký lesk za různých světelných podmínek. To může vyvolat jemný trojrozměrný efekt nebo může být použito s jasnými, kontrastními barvami, které vytvoří vcelku divoké módní výsledky.
  • Tank Shield: vyrobeno z matné polyesterové tkaniny, celá bunda je nejprve sestavena a pak vnitřně laminována s překrývajícími se panely odolnými proti povětrnostním vlivům, dále obsahuje prodyšné membrány, poskytujícími vynikající odolnost proti povětrnostním vlivům a velice zajímavý vzhled.

Cenová hladina

Zdroj: stoneisland.com

To, že není Stone Island pro každého už jste zřejmě z našeho článku pochopili. Není to jen svými atypickými designy oblečení, ale i poněkud vyššími pořizovacími cenami za jednotlivé kousky. Jedná se o jednu z těch dražších casual značek. Pokud byste chtěli na oblečení ušetřit, tak můžeme doporučit kupříkladu značku Ellesse, která spadá do nižší cenové kategorie.

Pokud se například podíváme na nejnovější kolekci v době psaní článku (prosinec 2018), ta je nazvána SPRING SUMMER_’019. Uvidíme, že třeba modré polo tričko stojí na oficiálních stránkách výrobce 110 EUR, v aktuálním přepočtu tedy cca 2850 Kč. Dále se nám zalíbil i zateplený zimní kabát, tam už si připlatíte o něco více – 735 EUR (cca 19 000 Kč), to už je opravdu pro casual fajnšmekry 🙂

Zdroj: stoneisland.com

Pokud si plánujete pořídit nějaký kousek z dílny této italské společnosti, rozhodně vám výhradně doporučujeme nakupovat z ověřených zdrojů. Jelikož se na Internetu objevuje čím dál více tzv. fakes (plagiátů), u kterých roste i kvalita provedení. Jednou z možností, jak si ověřit, zda se jedná o originální kus oblečení je QR kód umístěný na visačce oblečení (viz. obrázek). Ten stačí načíst pomocí smartphonu a vy “víte, na čem jste”.

Sdílejte článek mezi své přátele!