Lacoste

Sdílejte článek mezi své přátele!

Historie

Slavný francouzský tenisový hráč René Lacoste (kterému se říkávalo krokodýl) založil La Chemise Lacoste v roce 1933. Spolu s Andrem Gillierem, majitelem a prezidentem největší francouzské firmy pro výrobu pletenin v té době. Začali vyrábět revoluční tenisovou košili, kterou tenista navrhnul a nosil na tenisových kurtech s logem krokodýla vyšívaným na hrudi. Výrobní verze byla pojmenována jako L.12.12, kde L znamená Lacoste, 1 protože to bylo jedinečné, 2 pro tovární kód pro krátké rukávy a 12, protože byl vybrán dvanáctý prototyp.

Kromě tenisových košil, vyráběli košile pro golf a plavbu. Původní slogan značky zněl v překladu takto “Dávejte pozor na krokodýla … existuje pouze jedno CHEMISE LACOSTE.”

Expanze

Řada barevných polo triček Lacoste
zdroj: instagram.com

V roce 1951 se společnost začala rozšiřovat, protože se odpoutala od “tenisové bílé” a představila barevné košile. V roce 1952 byly košile vyváženy do Spojených států a inzerovány jako “symbol sportovce, který ví co dělá”. Tím ovlivnili volbu oblečení špičkových sportovců. Firma byla prodána společnosti Brooks Brothers (to je stále jedna z nejoblíbenějších značek ve Spojených státech. ), která ji vlastnila až do pozdních šedesátých let.

V roce 1963 převzal Bernard Lacoste vedení společnosti od svého otce Reného. V té době se každoročně prodávalo přibližně 300 000 jejich produktů, ale významný růst společnosti zaznamenal i Bernardův management. Značka dosáhla v pozdních sedmdesátých letech svého vrcholu popularity a stala se v roce 1980 synonymem tzv. “preppy” šatníku, což bylo uvedeno dokonce i v oficiální příruční příručce společnosti Lisa Birnbach z roku 1980. Společnost také začala uvádět do své řady další výrobky jako například šortky, parfémy, optické a sluneční brýle, tenisky, palubní boty, vycházkové boty, hodinky a různé kožené výrobky. Zejména jejich zavedení parfému pro muže v roce 1968 bylo velmi inovativní. V roce 1971 zahájili spolupráci s Roland-Garros French Open.

Partnerství v USA

Britská omladina casuals
Britská omladina
zdroj: pinterest.com

Během sedmdesátých a osmdesátých let se v USA často používaly zaměnitelně brandy Izod a Lacoste , protože od počátku padesátých let produkovala značka Izod oděv známý jako IzodLacoste pod licencí k prodeji v USA. Toto partnerství skončilo v roce 1993, kdy Lacoste získala exkluzivní práva distribuovat košile v USA pod vlastní značkou.

Současnost

Bundy Lacoste
zdroj: instagram.com

Také se v roce 1985 odvážili vstoupit do obuvnictví, když představili dnes už kultovní tenisky M85. Na začátku druhého tisíciletí se popularita společnosti zvýšila díky práci francouzského designéra Christophe Lemaire. Ten vytvořil modernější a honosnější vzhled. V roce 2005 se ve více než 110 zemích prodalo téměř 50 milionů produktů.

Viditelnost značky se také zvýšila díky smlouvám mezi Lacoste a několika mladými tenisty, včetně americké tenisové hvězdy Andy Roddickové, francouzského mladíčka Richarda Gasqueta a švýcarského olympijského zlatého medailisty Stanislase Wawrinky. Zároveň začali zvyšovat svoji přítomnost také v golfovém světě, sponzoroval dvojnásobného šampióna Turnaje Masters José María Olazábala a skotského golfistu Colina Montgomerie.

Nový prezident

Bernard Lacoste začátkem roku 2005 vážně onemocněl, což ho vedlo k tomu, aby předal svoji funkci prezidenta firmy svému mladšímu bratrovi a zároveň také blízkému spolupracovníkovi Michel Lacoste. Bernard zemřel v Paříži 21. března 2006. V témže roce byla založena Nadace Lacoste. Tato nadace podporuje komunitní projekty, které prostřednictvím sportu pomáhají zranitelným mladým lidem. Michel Lacoste byl prezidentem do roku 2008.

Od roku 2006 značka zahájila také limitovanou řadu svých slavných polo triček. Podíleli se na tom návrháři jako je Tom Dixon, Michael Young, časopis Visionaire, bratři Campana, Li Xiaofeng a Jonathan Adler.

Prodej Lacoste

Dívka s Lacoste tričkem
Jedna z mála casual značek, která vyrábí oblečení také pro ženy
zdroj: instagram.com

Listopadu roku 2012 byla společnost prodána švýcarské rodině Maus Frèresové, která již v té době vlastnila 35 % jejích akcií prostřednictvím své dceřiné společnosti Devanlay. Dohoda se týkala rodinného sporu nad vedením značky, který Michela Lacoste postavil proti své dceři Sophie Lacoste-Dournelové, jež byla v září roku 2012 jmenována nevýkonnou předsedkyní. V okamžiku dohody Dournel řekla, že ona a členové její rodiny museli firmu prodat s velkým smutkem.

Na začátku roku 2018 Novak Djokovič debutoval jako nová tvář Lacoste pod heslem “Nový krokodýl“. V poslední době značka jmenovala Louise Trotterovou první kreativní ředitelkou v historii firmy.

Cenová hladina

Obrovskou výhodou je u této značky to, že má v České republice své kamenné prodejny. Tudíž není potřeba objednávat její produkty ze zahraničních obchodů, ale stačí zajít do některého z obchodních center.

Vínové polo tričko Lacoste
zdroj: aboutyou.cz

My máme z celého sortimentu nejraději polo trička, tudíž bychom Vám například doporučili toto vínové polo tričko, které stojí 2 600 Kč.

Pokud bych měl mluvit za sebe, tak jsem si také moc oblíbil svetry od Lacoste. Například tento tmavě modrý se bude určitě hodit pod kabát od CP Company nebo Lyle & Scott.

Kvalita výrobků je ceně vskutku odpovídající, pokud si můžeme dovolit dát Vám malý tip, tak pokud jste z Prahy nebo do hlavního města občas zavítáte, tak za slušné ceny nakoupíte Lacoste určitě ve Fashion Aréně. Tam se nachází její outletová prodejna.

Sdílejte článek mezi své přátele!