C.P. Company

Sdílejte článek mezi své přátele!

CP Company je italská oděvní firma, jejíž hlavním cílem bylo vytvořit neformální značku pánských oděvů, které přinesou zpět tradiční prvky oblečení do mužského šatníku. Filozofie společnosti “Funkčnosti a použití” se odráží v každém kusu, který tato značka vyrobí, a v průběhu desítek let se postupně měnila díky narůstající expanzi.
Značka se stala populární z mnoha důvodů, jedním z nich je například výroba oděvů, které jsou výhradně unikátní. CP Company oblečení je okamžitě rozeznatelné a nezapomenutelné, což pomohlo zajistit místo mezi nejoblíbenějšími casual značkami.

Historie

V roce 1974 došlo k založení značky, designérem Massimem Osti, dnes známé jako CP Company, původně nazvané “Chester Perry“, ale během druhé poloviny 70. let po právních bitvách, vyvolaných značkou Fred Perry, které se zdálo, že jsou názvy příliš podobné, změnila jméno na CP Company. Změna názvu zaznamenala pro společnost mírný posun, ale úspěch a hlavní nárůst přišly až posléze. Sportswear Company, což je značka, pod kterou společnosti CP, Stone Island a Boneville patřily, je historická společnost italského oblečení pro běžné nošení. V polovině osmdesátých let se do funkce generálního řiditele značky dostal nám známý Carlo Rivetti.

Výšivka Chester Perry
zdroj: tumblr.com

Krátce po svém uvedení se CP Company stala základním referenčním bodem pro módní dění v té době, což platí až do dnešních dnů. Způsob, jakým se mísí funkčnost a možnosti nošení jejich oblečení, je klíčem k stabilitě značky na módní scéně.

V průběhu let se značka řídila dvěma hlavními strategickými koncepty:
1) Výzkum funkčních a praktických oděvů, které vycházejí z vojenského stylu a pracovního oblečení.
2) Transformace tkanin a celkových oděvů pomocí experimentů s barvami.

Výzkum

Zájmy značek ve vojenských oděvech vedly k vytvoření řady vysoce uznávaných kusů z různých kolekcí . Uniformy a vojenské oblečení je navrženo s cílem splnit dokonale svou práci. Každý malý detail byl přidán pro funkčnost, která se zároveň kombinuje s elegancí. CP Company vzala tuto skutečnost za naprostý základ a po letech výzkumu má značka obrovské archivy vynálezů a nápadů, které byly nalezeny v průběhu let, a se kterými nadále experimentují a inspirují se jimi. Tento výzkum v oblasti módy posloužil spoustě značek jako základní know-how pro výrobu oblečení.

Ikonická “Goggle Jacket”

Goggle Jacket
zdroj: instagram.com

CP Company Goggle Jacket, rozhodně nejznámější kousek od založení společnosti. Goggle Jacket je pravděpodobně stejně ikonická jako samotná značka. Původně ji navrhl Massimo Osti jako součást sponzorské smlouvy pro světově proslulý vytrvalostní závod “Mille Miglia“, který se konal v italských městech od roku 1927 do roku 1957. Právě proto má bunda také přezdívku Mille Miglia. Původní bunda zahrnovala brýle v kapuci, které mohly být převráceny, což umožňovalo to, aby se brýle nosily přímo přes oči. Při navrhování bundy považoval Osti krásné a nejrychlejší silnice, které byly součástí závodní dráhy, jako inspiraci pro jeho inovativní nápad na ochranu brýlemi. Spolu s brýlemi byla do rukávu bundy vložena čirá čočka, nazvaná “watch viewer” (prohlížeč hodinek), takže si závodník mohl snadno zkontrolovat čas. Na oslavu 20. výročí bundy se značka spojila s módním návrhářem Aitor Throup, aby zahájila speciální limitované vydání slavné bundy.

Přednosti Goggle Jacket

Muž  oblékající Goggle Jacket
zdroj: clean-conception.com

Celková struktura a konstrukce bundy byly založeny na lidské podobě během polohy pro řízení, což nakonec poskytuje maximální komfort v automobilu. To bylo dosaženo tím, že zahrnovala mírně ohnuté a dopředu posunuté paže kombinované s extra přidanou výplní v oblasti zad. Jedná se o jedinečnou vlastnost pro tyto bundy. CP Company se pyšní inovativními návrhy, barvením tkaniny a ošetřením, a tato bunda je příkladem tohoto úžasného řemeslného umění.

Cíl CP Company

Dívka s bundou Goggle Jacket
zdroj: instagram.com

Cílem této společnosti je vyrábět vysoce kvalitní oděvy, které jsou na trhu unikátní, pomocí nových tkanin a povrchových úprav. Výzkumný proces, který provází výrobu každého produktu, si v průběhu let vytvořil svůj archiv, který umožňuje dokonalé spojení starých a nových technologií, které jsou nadčasové. Neustálé experimentování s tkaninami, materiály a procesem barvení v kombinaci s pokročilou kreativní technologií, přineslo značku do popředí návrhářského odvětví pánského oblečení. Tam si udržuje dominantní postavení a růst.
Oblečení se v dnešní společnosti stalo výrazem individuality a formou osobní identity. CP Company se domnívá, že jejich filozofie se stává stále aktuálnější – funkčnost a praktičnost se staly symbolem individuality, stylu a samozřejmě značky.

Cenová hladina

Bunda Goggle Hood

Jak už je u našich představení značek zvykem, opět se podíváme trošku blíže do současnosti. Vyzdvihneme nějaké pěkné kousky z aktuální kolekce a probereme jejich cenu. Velice se nám zalíbila tato zimní Goggle Hood, která stojí 735 GBP, tedy v přepočtu 21 000 Kč. To není za bundu zrovna málo, ale pokud přihlédneme k tomu, jak kvalitní je a pro koho je určena, tak už to dále asi nemusíme rozvádět 🙂 Abychom vybrali i něco poněkud levnějšího, tak se nám zalíbilo i toto tričko s dlouhým rukávem. Stojí 95 GBP (2 800 Kč). Věříme, že spousta našich čtenářů má nějaký ten kousek od CP Company ve svém šatníku a nemůže si jej vynachválit!

Sdílejte článek mezi své přátele!