Aquascutum

Sdílejte článek mezi své přátele!

Historie

Logo Aquascutum

Značka Aquascutum byla založena roku 1851 zakladatelem Johnem Emary. Tento brand se proslavil především výrobou nepromokavé vlny – od toho také název značky, Aquascutum je slovo latinského původu a v angličtině znamená watershield (vodní štít). Další zajímavostí je to, že stejně jako Aquascutum si vynalezení prvního nepromokavého trenchcoatu nárokuje i další anglická značka Burberry. První trenchcoat od Aquascutum se objevil v roce 1853, kdy byly kabáty vyráběny pro britské důstojníky v krymské válce.

Mezi zákazníky značky Aquascutum patřil i král Edward II., královna Alžběta a další spousta nejen televizních celebrit.

Club check

Rok 1976 byl pro Aquascutum opravdu důležitý, v tomto roce začala značka na oblečení umisťovat kostkovaný vzor tzv. Club check. Tento patentovaný kostkovaný vzor pak v 90. letech už zákazníci vyžadují místo obrázkového loga. Textura totiž už z dálky dává najevo, jakou luxusní značku má její majitel na sobě. A tak se tento vzorek dostává nejen na šaty, ale i na nejrůznější doplňky včetně klobouků, kšiltovek, šátků, zavazadel apod.

Odproštění se od chuligánů

A teď konečně k tomu opravdu zajímavému… Značku Aquascutum můžete vídat na spoustě casual fotek outfitů fotbalových chuligánů. Nejčastěji se spojením goggle bundy od CP Company, ale samozřejmě i s dalšími kousky jiných značek, fantazii se meze nekladou. Stejně jako značka Burberry tak i Aquascutum kvůli spojení s fotbalovým násilím stáhla některé produkty z trhu, respektive především kšiltovku a klobouky. Značka Aquascutum se objevila na fotbalových tribunách na konci 90.let nejprve na šálách a kšiltovkách, později v podobě kabátů a triček s krátkým i dlouhým rukávem. V posledních letech vyvinula značka velké úsilí, aby nebyla se subkulturou “fotbalových výtržníků” spojována, a snaží se zařazovat do svých kampaní takové oblečení, které se na stadiony či volný čas příliš nehodí.

Parádní casual outfit! Zdroj: instagram.com

Novější kolekce Aquascutum opět vrátila legendární kšiltovky a klobouky ovšem už nemají tak příznivou cenu. Kupříkladu třeba kšiltovka club check vyjde na 90£! Ano to je o 20£ více než dáte za kšiltovky Stone Island nebo CP Company. Značka Burberry v tomto ohledu šla ještě dál a její kšiltovky vyjdou i na více jak 200£.

Cenová hladina

Značku Aquascutum bych zařadil do takové střední třídy. Co se týká ceny je o něco levnější než Stone Island, CP Company, Burberry, Prada a další. Zároveň je také dražší než Weekend Offender, Ellesse, Fila, Fred Perry a další levnější značky. Cenová hladina značky se pohybuje na úrovni třeba další velmi oblíbené klasiky Barbour.

Aquascutum fanatismus! Zdroj: instagram.com

Oblečení nebo doplňky značky Aquascutum jsou opravdu velmi kvalitně zpracované a z velmi kvalitních materiálů. Za své peníze dostanete hodně muziky za celkem přijatelnou cenu. Další věcí je to, že se v našich končinách s tímto oblečením hodně odlišíte. Spousta lidí bude mít na sobě šály v barvách Burberry, ať už originální nebo fake… Ovšem Aquascutum je na tribunách v Česku velmi výjimečná a zajímavá. Osobní doporučení mohu dát s klidným svědomím na jejich kšiltovku (peněz rozhodně nelituji) a třeba i šálu, která je skutečně skvělá. Další věci, ve kterých Aquascutum bezesporu vyniká jsou určitě bundy – ať už péřové a nebo delší parky pod pás, dále pak košile s jejich kostkovaným vzorem nebo polokošile. Klasický club check vzor dodá oblečení opravdu koule a luxusní šmrnc anglického fotbalového chuligána.


Článek pro Vás napsal Kuba, sledujte jeho Instagram pro velice zajímavé casual fotky! 😉

Sdílejte článek mezi své přátele!